vineri, 26 iulie 2013

Ce-ti doresc eu tie,dulce Romanie....

 De ceva timp incoace,ma tot bantuie un gand.Nu reusesc,indiferent de seriozitatea si perserverenta cu care tratez problema,sa gasesc un cuvant care sa caracterizeze pe deplin societatea in care traim.In orice caz,cuvantul potrivit ar fi cu mult sub bariera cuvantului "decent".Tin sa ii dau dreptate marelui Bogdan Ionut Pastaca care a spus: "Ne indreptam cu pasi mari spre o parodie nationala".Sunt nationalist,patriot convins,pana la invers asa ca va rog,nu ma intelegeti gresit.Imi iubesc tara, si avem cateva lucruri in spate de care am putea fii mandrii,dar pe care le dam uitarii.
  Unul dintre cele mai controversate subiecte in tara asta e motivul pentru care am ajuns asa cum suntem.Toata lumea cauta motive si scuze,nimeni nu aplica o rezolvare.Daca vrei sa schimbi ceva in ceea ce priveste societatea in care traiesti,incepe cu tine.Nu vreau sa discut politica,las sarcina asta in mainile celor ce cauta scuze si vinovati.Vinovati suntem toti,si tu si eu.Vinovati pentru ca nu remarcam faptul ca neschimband nimic la noi insine,picam tot mai jos si tragem dupa noi,viitorul societatii noastre.Ne plangem ca sunt strazile murdare,dar 80% dintre noi nu ar cara o hartie in mana sau buzunar,pana la primul cos de gunoi.Toti merg pe principiul "degeaba arunc eu,daca restul nu",care e total gresit.Daca majoritatea ar gandi contrariul,am avea niste strazi cu mult mai curate.Fa un sacrificiu,arunca gunoiul in cos,nu pe langa,macar de dragul schimbarii cel mai probabil imaginare.Cand oamenii merg la "iarba verde",au tendinta sa isi lase gunoiul insirat pe deal.Le-ai carat pana acolo pline,e greu sa le duci inapoi goale?Macar strange-le la un loc si da-le foc,pentru ca in primul rand iti faci tie un serviciu,iar mai apoi celor din jur.
"Am sa mor cand
N-oi mai simti graiul romanesc,graiul stramosesc
Faramandu-se in picioare
Cu Dunarea in spate
Si Carpatii-n departare" - Katana

  Bunul simt?O idee fictiva despre o buna purtare,total absenta din caracterul tineretului,si mai nou al oamenilor de varsta mijlocie.Nu esti cu nimic mai smecher daca injuri o persoana pe strada,sau daca arunci chistocul pe jos,cand cosul de gunoi e langa tine.Nu ajuti niciodata pe nimeni si totusi,ai pretentia sa iti fie toti alaturi la nevoie?Nimeni nu e dator fata de tine,dar tu ca om ai o datorie fata de societatea in care traiesti.Mai nou ideea de bun simt e considerata caracteristica a celor de la tara,in niciun caz demna de cei crescuti la bloc.E grav,si traim urmarile propriilor noastre fapte marsave.
  O trasatura de caracter principala a omului de rand,e impresia de superioritate fata de ceilalti.Vorba aia "Prostu nu e prost destul,daca nu e si fudul".Respectul,nu il mai primesc nici macar cei care merita.Nimeni nu ofera respect,dar toti pretind asta.
  Am mult prea multe de spus,si totusi raman mut in fara indiferentei.Se spune ca indiferenta e secretul fericirii,dar oare indiferenta ta de azi,le va imbunatati viata copiilor tai de maine?Suntem orbi,si nu putem vedea ca poteca pe care o urcam coboara,nu urca.Drumul la vale e mai usor,dar la capatul drumului te asteapta desertul,si o viata cu mult mai grea.Suntem surzi la strigatele disperate ale tarii,care apeleaza la ratiunea fiilor ei sa o salveze.Am renuntat de mult la asta.Suntem SURZI,MUTI,si Orbi toti pasind grabiti in intunericul nesfarsit,fara o destinatie.
"Trecut de căcat am avut, prezent de căcat avem, bine măcar că nu avem nici un fel de viitor…" -Horaţiu Mălăele .
  "Mare om,mare caracter".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu